onsdag 15. august 2012

Biller og alvelandskap

Noen småkryp jeg har funnet i hagen min:

Førstemann ut er en Grønn Sandjeger (Cicindela campestris) av fam. Løpebille.
Ufarlig fyr som liker seg der det er tørt og varmt.



Nestemann ut er en Løvtreløper (Rhagium mordax) av fam. Trebukker.
Løvtreløperen liker morkne trær og frisk pollen.


 Løvtreløper


Skogen bugner av deilige bær..
Her har jeg tatt med hjem litt markjordbær, multer og blåbær.



Kveldssolen skinner på vakre vannliljer...



..og får gresset til å gløde som gull før den dukker ned bak åsen.


"Mitt Alveland"

4 kommentarer:

  1. Å vilka underbara bilder! Så vackert med dimman och bären ser så härliga ut /Susanne

    SvarSlett
  2. Glömde att säja att näckrosbilden i kvällsljus är helt fantastisk! :)

    SvarSlett
  3. Takker for trivelige kommentarer til bildene mine! Sommeren byr på så mange flotte naturopplevelser. Akkurat nå ligger havskodda som et lokk over landskapet og skaper en trolsk og vakker stemning. Må nok ut og finne noen spennende fotomotiver før de forsvinner:)

    SvarSlett
  4. - Halloj i Norge.
    - Ljuvligt vackra bilder !
    Den sista med dimman är helt fantastiskt fin.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvarSlett